27 maart 2018

Sportplaatjes campagne Hoogvliet van start

Van 21 maart t/m 1 mei de grootste lokale sportplaatjesactie van Nederland. Bij elke 10 euro ontvang je als consument een zakje met sportplaatjes met jouw lokale helden. Bij speciale actieproducten ontvang je zelfs nog extra zakjes.

Wat feiten van deze lokale sportplaatjesactie op een rij:

  • 106 deelnemende clubs
  • 54.585 unieke plaatjes
  • ruim 6,5 miljoen zakjes
  • ruim 40 miljoen plaatjes

 

DE OPDRACHT
De opdracht vanuit Hoogvliet: ontwikkel een 360 graden campagne, die online en instore impact maakt, met als belangrijkste doelstelling nieuwe klanten winnen en engagement van de huidige klant.

DE AANPAK 
Met de betrokken personen zijn er meerdere sessies geweest, waarmee er bepaald is welke onderdelen er ontwikkeld moesten worden. Naar aanleiding van deze sessies ontwikkelden Kega in overleg verschillende POS- en communicatiematerialen.

DE OPLOSSING / HET RESULTAAT
Voor deze campagne ontwikkelde Kega in samenwerking met Hoogvliet zo goed als alle componenten. Communicatiematerialen, zoals:

  • (POS)winkelmaterialen
  • Brochures 
  • Huis-aan-Huis folder  
  • Online banners
  • Instore radio commercial
  • Social uitingen (oa. een 360º animatie)
  • Landingspagina (https://www.hoogvliet.com/pages-Sportplaatjes/HTML/index.html#top)
  • Emailing
  • Animatie (zie onderstaand het resultaat hiervan)
  • etc.

 

Daarnaast ook feestelijke kick-offs:

  • In Den Haag was ADO voetballer Tommy Beugelsdijk om de actie te promoten en handtekeningen uit te delen
  • In Katwijk was SKR vereniging met een tumbling baan en deed demonstraties
  • In Aalsmeer hadden ze een groot feest met springkussen, poffertjes en clinics van de sportclubs

Wil je meer weten over deze campagne neem dan contact op met Creatief Strateeg ~ Dirk van Eunen, dirk.vaneunen@kega.nl of bel +31 (0)252-750275.