11 teamsports Berlijn maakt van shoppen volkssport nummer 1

In Nederland, maar ook in Duitsland, is voetbal volkssport nummer 1. Een sport die verbindt, inspireert en activeert, ruimte biedt voor persoonlijke expressie enerzijds en commercieel succes anderzijds. En precies dat hebben heeft het Duitse 11teamsports (in nauwe samenwerking met Nike) weten te verwerken in hun hyper relevante store format aan de Wilmersdorfer Straße in Berlin. De unieke mix van fantastische digitale experiences, een sterke band met de lokale community, slimme omnichannel services, een vlijmscherpe prijsbelofte en individuele personaliseringsmogelijkheden geven dit een concept met een ijzersterke relevantie. 

1. Unieke (digitale) experiences
Al bij de entree maken de verschillende schermen en LED installaties een visueel statement en wordt je de winkel ingezogen.


In de kelder - het hart van de flagship store - nodigt de multi touch social wall je direct uit tot interactie en biedt je de mogelijkheid om jouw store visit vast te leggen met een selfie, die je eenvoudig naar je smartphone kunt “shaken” of via social media kunt terugvinden. De hologram boxen maken van de geëtaleerde schoenen ware helden in een visueel spektakel, terwijl je op de multitouch footwear table met behulp van RFID technologie alles kunt ontdekken over de verschillende schoenen en ze head-to-head met elkaar kunt vergelijken, simpelweg door ze op te pakken en op de digitale tafel te plaatsen.

2. Voelen, testen, ervaren
Heb je jouw favoriete items gevonden, maar wil je zeker weten dat ze je ook een betere voetballer maken? Test de snelheid van je schot op de speciale shooting range of trap een balletje op het indoor voetbalveldje. Niets wordt aan het toeval overgelaten om je zeker te laten zijn dat je de juiste aankoop doet.

3. Lokale community
De shooting range en het voetbalveld zijn er niet alleen voor kopers, ook de lokale community komt er graag. Of het nu gaat om de instore voetbalcompetities, trainingen of speciale events, voor veel van de lokale voetballers is 11teamsports meer dan een winkel, het is hun lokale hangout, een plek die verbindt.

4. Pricematch & omnichannel services
Aan de wanden browse je op de machtige schermen door de complete collectie - ook de items die niet in de winkel aanwezig zijn, om lost sales te minimaliseren - of kun je uiteenlopende items volledig customizen naar jouw smaak. Afrekenen doe je direct via de dedicated mobile shop app op je smartphone. Easy.


Twijfel je of de prijs echt wel goed is? 11teamsports stelt je gerust, doordat je wordt uitgenodigd om op de schermen de prijzen van concurrenten te checken. Ze beloven je altijd een scherpe ‘online prijs’.
Een kleine puntje van kritiek is wel op z’n plaats: 11teamsports biedt nog geen Click & Collect en Check & Reserve services en loopt dus waarschijnlijk welkome omzet uit webroomers mis. Can’t have it all.

5. Personaliseren staat centraal
Wil je jouw persoonlijke voetbalstijl benadrukken met persoonlijke schoenen of andere items? Dankzij de NikeID en MiAdidas apps op grote touchscreens ontwerp je jouw unieke eigen producten en laat je jouw individuele stijl zien.

Een fantastische symbiose11teamsports snapt als geen ander hoe je een winkelconcept prachtig symbiotisch kunt laten samenleven met je online touchpoints. Het beste van fysieke retail en digitale retail, volledig afgestemd op de doelgroep, gecombineerd in een overweldigend retail concept, waar iedere retailer anno nu iets van kan opsteken.
 

Deze blogposts al gelezen?