Kega houdt uitgebreide interviews met diverse medewerkers in de organisatie die betrokken zijn bij (een onderdeel van) het marketingproces. Dit betreft zowel medewerkers van het hoofdkantoor als medewerkers in de winkel, zodat er een totaalbeeld bestaat van het proces. Dankzij dit uitgebreide interviewtraject worden pijnpunten blootgelegd en wordt er inzichtelijk gemaakt waar de grootste verbeteringen te behalen zijn. Daarnaast zorgt Kega voor een doorgerekend advies over hoe deze verbeteringen te realiseren zijn.
Voor Beter Bed leverde de Marketing Scan een schat aan informatie en adviezen op die direct in de praktijk zijn gebracht. Een voordeel van de Marketing Scan is dat medewerkers geanonimiseerd met Kega spreken waardoor zij vrijuit spreken. Hierdoor is de verkregen informatie oprecht en zonder slagen om de arm. Dit helpt enorm om grote verbeterslagen te maken.
Met succes! Door de scan heeft Beter Bed nu concrete inzichten en kunnen zij naar aanleiding van het advies en de business cases daarbij onderbouwd bepalen welke stappen ze gaan nemen op weg naar een efficiënter marketing proces