Xenos
Introductie campagne
personeelsapp

Nieuwe Retail InTouch platform voor Xenos

Introductiecampagne Xenos personeelsapp InTouch

Xenos heeft bijna 150 filialen door heel Nederland. Sinds 1973 probeert Xenos te verrassen met artikelen die leuk, lekker en anders zijn. Xenos groeide door de jaren heen uit tot een keten van woon-, huishoud- en cadeauwinkels waar de leukste producten en accessoires tegen lage prijzen worden verkocht.

Xenos is al jaren een klant van Kega en maakt sinds dit jaar ook gebruik van de personeelsapp InTouch. Voor de lancering van deze app verzorgde de Content-afdeling binnen Kega de lanceringscampagne.

DE OPDRACHT

Begin dit jaar is een traject gestart om Xenos te upgraden naar de nieuwe versie van InTouch Portal (live gegaan in maart 2019) en uiteindelijk is op 2 september 2019 ook de InTouch App gelanceerd onder de medewerkers van Xenos. Bij een lancering van een nieuwe app hoort ook een introductiecampagne. Het doel van deze campagne is om alle medewerkers op de hoogte te brengen van de nieuwe app en om voor zoveel mogelijk downloads te zorgen.


DE AANPAK / OPLOSSING

Om de medewerkers direct bij de lancering te informeren heeft Kega een voorstel gedaan voor verschillende materialen, zowel online als offline. Bij de lancering van de app op 2 september is een nieuwsbrief verzonden naar al het personeel. In deze nieuwsbrief staan een aantal redenen benoemd waarom de app gedownload moet worden. De grootste voordelen in de app zijn de personeelskortingskaart, het rooster en winkelwedstrijd. Via de nieuwsbrief was de app ook direct te downloaden door te linken naar de Apple Store of Google Play Store.

Maar de app is ook offline onder de aandacht gebracht door het maken van een flyer, poster en tentkaart. Deze materialen zijn ingezet op plekken zoals de kantines van de Xenos winkels. Ook op deze materialen zijn de voordelen benoemd en is een QR-code geplaatst die ook direct linkt naar de downloadpagina’s.

Verder heeft Kega twee animaties gemaakt. Eén met de focus op de voordelen en één met focus op uitleg over hoe de app werkt.

HET RESULTAAT

De lancering was een groot succes! Binnen 5 dagen is een downloadpercentage van 60% gerealiseerd. De app is nu het belangrijkste interne communicatiemiddel bij Xenos.