SOCIAL STRATEGIE
BAR-LE-DUC

Design social huisstijl en campagnes

Design social huisstijl en campagnes

Social strategie
voor Bar-Le-Duc

Bar-le-Duc natuurlijk mineraalwater is van nature zuiver en heeft door de unieke mineralenbalans een zacht karakter. Bar-le-Duc is zwak mineraal houdend en natriumarm. Daardoor kan Bar-le-Duc mineraalwater door iedereen gedronken worden. 

Om de merkwaarden van Bar-Le-Duc onder de aandacht te brengen wordt Facebook en Instagram ingezet, dit in samenwerking met Kega.

 

 


DE OPDRACHT

Op welke wijze moeten de social kanalen worden ingezet om Bar-Le-Duc zo goed mogelijk te positioneren?

DE AANPAK

Bar-le-Duc is in 2015 gestart met Facebook. Duidelijk keuze in kanaal, met focus op de merkwaarden van Bar-Le-Duc en het vergroten van de aantal volgers. Op basis van (half)jaarlijkse analyse wordt geanalyseerd wat wel werkt en wat niet, op basis van aantal likes en bereik. 

DE OPLOSSING
 

Een strategisch jaarplan op basis van verschillende thema's. Per maand wordt er een kalender gemaakt met posts toegespitst op de merkwaarden van Bar-Le-Duc. 

HET RESULTAAT

  • Duidelijke visie op het gebied van social media
  • Eenduidige identitiy op Facebook en Instagram
  • Check de Facebook pagina van Bar-Le-Duc, in 1 jaar tijd rond de 12.000 volgers. Doel eind 2016 is 15.000 volgers
  • Sinds 2016 ook actief op Instagram. Check Instagram van Bar-le-Duc