CONTENTPLAN
FRED DE LA BRETONIERE
& SHABBIES

Ontwikkeling webshop strategie

Ontwikkeling webshop strategie

Contentplan voor
Fred de la Bretonière en Shabbies

De twee merken van Fred: Fred de la Bretonière en Shabbies Amsterdam vormen een complete schoenen/tassen collectie met een sympathieke uitstraling en klassieke touch. De lijnen worden gekenmerkt door eenvoud, elegantie en vrouwelijke stoerheid met aandacht voor draagbaarheid en een verzorgde afwerking. Daarnaast is het gebruik van dierlijke prints variërend van croco tot python typisch voor de Fred de la Bretonière collectie.

DE OPDRACHT
De opdracht vanuit Fred de la Bretonière: onwikkel een online webshop strategie om meer sales te genereren. Geldend voor zowel de webshop van Fred de La Bretoniere als Shabbies Amsterdam


DE AANPAK 
Kega ervaart regelmatig dat online content vaak het resultaat is van een “strijd” tussen inkoop en marketing. Dus met betrokken personen zijn er diverse sessies geweest, waar we o.a. de volgende vragen stelden:  wat maakt je onderscheidend? Wat wil de klant zien op welk moment in de customer journey? Hoe doen anderen dit? Naar aanleiding van deze sessies ontwikkelden we in samenspraak met de klant de UX wireframes per merk.


DE OPLOSSING
Binnen de wireframes benoemden we de functionele invulling van homepage, subhomes, de PLP en de PDP. Daarnaast ontwikkelden we een online styleguide en een geheel nieuw design voor de webshop van Fred de la Bretonière en Shabbies.


HET RESULTAAT
Compleet nieuw design en opzet van de webshop voor Fred de la Bretonière en Shabbies. Rekening houdend met de verschillende customer journeys, die verschillende consumenten hebben op verschillende momenten. Check de webshops van Fred de la Bretonière en Shabbies.

Wil je meer weten over deze case en de aanpak van Kega met betrekking tot een online contentplan, neem contact op met Erica Twigt, erica.twigt@kega.nl of bel 0252-750275.