WEBSHOP CHASIN
AND DIGITAL
INSTORE

webshop EN digital instore CHASIN

Control the videowall instore

Swipen door video's van de nieuwste denim looks op een manshoge videowall, te bedienen via de tablet van de winkelmedewerkers of op je eigen smartphone. CHASIN’ en Kega maakten dit mogelijk!

VIDEOWALL MET 2ND SCREEN

In de nieuwe brandstore aan de Amsterdamse Wolvenstraat - één van de populaire "9 Straatjes" - inspireert CHASIN’ niet alleen met de collectie, maar zeker ook met de winkel zelf. Dé eyecatcher is de enorme videowall die je via 2nd screen technologie zelf met een mobile device kunt bedienen. Een internationale primeur, waarmee CHASIN’ en Kega aantonen dat er volop ruimte voor innovatie is op het snijvlak van fysieke retail en IT.

Ervaren hoe de videowall met 2nd screen bediening werkt? Check dan deze video.
 


WEBSHOP
 

De webshop www.chasin.com is gelijktijdig met de opening van de flagshipstore gelanceerd. Kega realiseerde zowel de webshop als de videowall. “Wij zien vaak dat merken in een spagaat komen bij hun online activiteiten: ze willen inspireren, maar ook conversie realiseren. Dat was ook het geval bij CHASIN’. Het was een site die vooral was gericht op merkbeleving, de webshop was van ondergeschikt belang. Dit is nu meer in evenwicht,” vertelt creatief strateeg René Spaanderman van Kega. Frank Huisman van CHASIN’ beaamt dit. “De webshop werd erbij gedaan. Nu is het een volwaardig kanaal. Ik schat dat de webshop tien tot dertig procent van de omzet moet kunnen maken.”
 

OMNICHANNEL STRATEGIE

Om winkels en webshop optimaal te laten functioneren en van elkaar te laten profiteren, ontwikkelden CHASIN’ en Kega samen een cross-channelstrategie. Naast de webshop inclusief de cross-channel service Click & Collect, de videowall is ook de lost sales app geïmplementeerd in de winkels. Dit betekent het terug dringen van nee-verkopen. De winkelmedewerkers zijn voorzien van een iPad waarop de voorraad altijd inzichtelijk is. Daarnaast volgt er in 2014 nog de cross-channel oplossing Check & Reserve. Een klant kan dan via de webshop checken of een product in een fysieke winkel op voorraad is, reserveert deze direct en kan deze vervolgens in de winkel van zijn/haar keuze ophalen en afrekenen. 

Frank Huisman - COO 
'De webshop is nu een volwaardig kanaal. Ik schat dat de webshop 20 tot 30% van de omzet moet kunnen maken.'

 

“Een juiste cross-channel strategie is van levensbelang op te kunnen overleven in het huidige retail landschap”, legt René Spaanderman uit. “De fysieke winkel is en blijft een belangrijk kanaal, maar zorg voor online & offline integratie”. “Betrek het winkelpersoneel, zorg voor klantgemak en één soort beleving”.