RETAIL
INTOUCH APP
JEANS CENTRE

sterk betrokken medewerkers verdrievoudigd

InTouch portal en app voor Jeans Centre

Jeans Centre bestaat inmiddels bijna 40 jaar. In die 40 jaar zijn ze uitgegroeid tot een brand met bijna 100 winkels en een webshop.  Ambitie is het creëren van een top of mind positie bij de consument. Dit doen zij door het toegankelijk maken van kwalitatief goede jeans en eigentijdse fashion, voor een goede prijs. Daarbij besteden ze veel aandacht aan het creëren van een unieke shopping experience. Dankzij vakkundige verkoopmedewerkers bieden zij een hoge mate van service, hierdoor worden wij gezien als dé jeansspecialist.

DE OPDRACHT

Zorg voor meer efficiency op het gebied van communicatie tussen het hoofdkantoor en winkels. Met als doel empoweren en engagen van het winkelpersoneel!

 

DE AANPAK / OPLOSSING

Zowel InTouch portal als app zijn gelanceerd.  Features in de app:

  • News
  • YBF (Your Biggest Fan)
  • Chat
  • Videos
  • Figures
  • FAQ
  • POLL

Belangrijkste doelen van de app en portal:

  • De portal  moet gaan leiden tot minder mailen
  • Formulieren zullen ingezet worden om processen die niet geautomatiseerd zijn te ondersteunen
  • Snellere communicatie met behulp van de portal en app. Vervangen van weekbericht met al het nieuws gebundeld, maar veel losse berichten
  • App inzetten voor engagement onder personeel en onboarding van de medewerkers.
  • Kortom een nieuwe kijk op aanbieden van content over Jeans Centre aan de medewerkers

HET RESULTAAT

Drie maanden na implementatie deed Kega onderzoek naar het app-gebruik binnen Jeans Centre en de gevolgen van de engagement onder het personeel. 

  • Sterk betrokken medewerkers verdrievoudigd
  • 78% van alle respondenten geeft aan dat zij de medewerkers app van Jeans Centre gebruiken          
  • 71% is beter op de hoogte van wat er gebeurt binnen Jeans Centre
  • 70% verwacht beter zijn/haar werk te kunnen uitvoeren
  • 53% zegt beter te zijn in zijn/haar werk sinds de introductie
  • 65% is door de app vaker in contact met collega’s

Heb je interesse in meer resultaten? Neem dan contact op met Raymond Kulsen, raymond.kulsen@kega.nl of 0252-750275.