RETAIL
INTOUCH APP
VANHAREN

Voor meer employee engagement

Vanharen intouch app

Verhogen van de 'employee engagement' bij winkelmedewerkers

vanHaren is al ruim 80 jaar een leidende formule in de schoenenbranche in Nederland. Met meer dan 143 filialen is er altijd één in de buurt en is vanHaren niet alleen één van de grootste, maar tevens één van de meest succesvolle schoenenretailers in Nederland.

DE OPDRACHT

Personeel is een cruciale succesfactor in het succes van vanHaren. Om winkelmedewerkers optimaal te informeren, betrekken én motiveren, zocht vanHaren half 2016 naar een nieuwe oplossing die hun ruim 1300 medewerkers in Nederland maximaal met elkaar en het merk “in touch” zou brengen. 

Heleen Kortbeek - Projectmanager vanHaren
'Binnen 1 maand heeft 80% van de medewerkers de vanHaren InTouch app gedownload. Een goede en succesvolle start om te zorgen voor meer engagement onder het personeel'


DE OPLOSSING

We ontwikkelden voor vanHaren de InTouch app; een smartphone applicatie (iOS en Android) voor medewerkers, met de functionaliteiten:

Functionaliteiten van de vanHaren InTouch app:

  • nieuws
  • videos
  • kalender
  • weerbericht
  • link naar digitale leeromgeving

Uniek in deze app is het onboarding principe bij vanHaren. Nieuwe medewerkers krijgen al voor de indienstdatum toegang tot de InTouch app, zodat ze voorbereid zijn voor hun eerste werkdag. Op de indienstdatum breidt het menu en de rechten zich uit. 

Dankzij de app kan het vanHaren hoofdkantoor simpel en direct inspirerende nieuws delen met het winkelpersoneel. Dit is een eerste start. De app zal in de toekomst verder uitgebreid gaan worden met andere features.

USP'S RETAIL INTOUCH APP 

  • App voor iOS en Android
  • 1-op1 communicatie tussen HQ en winkels én tussen winkels onderling; 
  • Meerdere landen / meertaligheid
  • Doel: informeren, motiveren en betrekken bij het merk

 

Heleen Kortbeek - Projectmanager vanHaren
'Winacties, openingen en jubilarissen zorgen voor pieken qua engagement. De content komt vanuit de hele organisatie, dan spreek je toch echt over betrokkenheid. Er staat nu een goede basis, maar we gaan de app verder uitbreiden.'