RETAIL
INTOUCH APP
HUNKEMOLLER

HUNKEMOLLER intouch app 

Personeel Hunkemöller ervaart toegenomen gevoel van betrokkenheid

Hunkemöller is in 1886 opgericht in Amsterdam door Wilhelm Hunkemöller en zijn vrouw Josephina Lexis.  Hunkemöller, van origine een Nederlands bedrijf,  is een worldwide brand retailer. Een internationaal merk en begrip in 23 landen en in Noord-Europa de onbetwiste marktleider in lingerie. Op dit moment zijn er zo’n 800 inspirerende winkels te vinden in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saudi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Zweden, Oostenrijk, Marokko en Bahrein. 

DE OPDRACHT

Personeel is een cruciale succesfactor in het internationale (omnichannel) succes van Hunkemoller. Om hun “shero’s” optimaal te informeren, betrekken én motiveren, zocht Hunkemoller begin 2015 naar een nieuwe oplossing die hun ruim 2.700 medewerkers in 7 landen maximaal met elkaar en het merk “in touch” zou brengen.

Hoe 1 app tot 39%-punt meer betrokkenheid onder werknemers leidde

DE AANPAK

Onze smartphones zijn een verlengstuk van onze persoonlijkheid, het gebruik van apps een tweede natuur. Als je als merk werkelijk een emotionele band met je medewerkers (“medemerkers”) wilt opbouwen, is een “InTouch app” met engaging content én uitgebreide interactiemogelijkheden onmisbaar.

DE OPLOSSING

We ontwikkelden voor Hunkemöller de InTouch app; een smartphone applicatie (iOS en Android) voor medewerkers, met functionaliteiten als:

  • Nieuws feed
  • Chat(groepen)
  • Social media tijdlijn
  • Video’s
  • Kalender (taken en acties)
  • Poll
  • Directe koppelingen met de Academy en MyHR

Dankzij de app kan het Hunkemöller hoofdkantoor simpel en direct inspirerende video’s, triggerende polls, belangrijke taken of prikkelende (business)updates met al hun medewerkers delen, staan ze via chatgroepen met elkaar in verbinding en zijn ze in één oogopslag op de hoogte van alle “social” activiteiten van het merk. Een echte “social business” die helemaal in touch is met al haar medemerkers!

 

Anne Jaakke / Director of Global HR
De Hunkemöller InTouch app is de nieuwe favoriete verslaving van onze medewerkers, met een totaal gebruik van 65% binnen slechts 3 weken.

DE RESULTATEN

  • Winnaar RETA  Award 2016 “Best Enterprise Solution”
  • 88% installaties na 6 maanden
  • 39%-punt hogere engagement onder medewerkers
  • Actieve promoters gestegen van 37% naar 44%
  • 90% ervaart de product videos als prettigste functie om zodoende de klant nog beter te servicen
  • 95% van de medewerkers raadpleegt de app minimaal 1x per week
  • 32% van de medewerkers gebruikt de app meerdere keren per dag

 

USP'S INTOUCH APP 

  • App voor iOS en Android
  • 1-op1 communicatie tussen HQ en winkels én tussen winkels onderling; 
  • Meerdere landen / meertaligheid
  • Doel: informeren, motiveren en betrekken bij het merk
Alexandra Legro / Marketing Director 
Hunkemöller wordt steeds meer een ‘Social Brand’ en de InTouch App is een bewijs van onze ambities.