RETAIL
INTOUCH PORTAL
INTRATUIN

Intern communicatieplatform voor Intratuin

INTRATUIN

Retail InTouch portal voor tuincentrum Intratuin

Als tuincentrum en als sfeerwinkel maakt Intratuin winkelen voor huis, tuin, terras en dier tot een plezierige en inspirerende vrijetijdsbesteding. Centraal staat: kleurrijk, sfeervol, praktisch en gastvrij.

Intratuin is veel meer dan een tuincentrum. Het is een inspirerende plek om nieuwe ideeën op te doen. Warm, levendig en groen: dat is het basisgevoel van Intratuin. Voelbaar aanwezig op elke locatie en in iedere communicatie-uiting. De vestigingen hebben een uniforme huisstijl, routing en indeling van de afdelingen. 

Op dit moment heeft Intratuin in totaal 60 vestigingen / franchiseondernemers, waarvan 51 in Nederland, 5 in België en 4 in Duitsland.


DE OPDRACHT

Realiseer een nieuw intern communicatieplatform (intranet), zodat de communicatie tussen hoofdkantoor en de winkels efficiënter kan verlopen? Met als doel het 'empoweren' van de winkelmedewerkers. Een platform voor Nederland, België en Duitsland.

DE AANPAK / OPLOSSING

Na een uitgebreide inventarisatie met alle afdelingen van de 3 service kantoren een portal (intranet) neergezet die de ruim 60 franchiseondernemers, in 3 landen in de dagelijkse informatie voorziet.
Dit was een flinke uitdaging om de vele informatie (lees 26 artikelgroepen en duizenden artikelen) op een prettige efficiënte manier aan te franchise ondernemers en zijn/haar medewerkers aan te bieden. 

HET RESULTAAT

  • Een nieuw moderner portal (intranet) voor Intratuin met een persoonlijke inlog voor iedere medewerker
  • Door een zogenaamde abonnementenstructuur kan de medewerker zelf aangeven welk nieuws voor hem/haar van belang is
  • Meer interactie toegevoegd op het Intranet zoals mogelijkheid om berichten te liken/reageren en door vestigingen met elkaar in contact te brengen middels een forum