RETAIL
INTOUCH PORTAL
OIL AND VINEGAR

Oil and vinegar

Retail InTouch portal voor franchiseformule Oil and Vinegar

Oil & Vinegar is een succesvolle franchiseformule, geboren uit passie voor lekker eten en kwalitatief hoogwaardige ingrediënten. Na de start in Nederland in 1999 is Oil & Vinegar inmiddels gegroeid tot een internationale winkelketen in 14 landen. Winkels in o.a. Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Portugal, Amerika, Canada en Brazilië.

Het concept is gebaseerd op unieke kenmerken die deze innovatieve winkelformule tot een succes maken. Uiteraard wordt de basis gevormd door de hoge kwaliteit van onze producten. Absoluut uniek te noemen is onze zeer uitgebreide collectie olie en azijn van gemiddeld genomen 60 varianten.


DE OPDRACHT

De opdracht aan Kega was een intern communicatieplatform in te richten met als doel de klantprocessen op de winkelvloer te ondersteunen. Het platform moet beschikbaar zijn voor alle franchisenemers in alle 14 landen. 

DE AANPAK

In samenwerking met het hoofdkantoor is alle beschikbare productinformatie digitaal gemaakt voor de medewerkers op de winkelvloer. Met behulp van de InTouch portal (intranet) wordt de informatie gedeeld.

DE OPLOSSING

De productinformatie is bewerkt tot relevante informatie voor op de winkelvloer, dit wordt ook wel 'empoweren' van het personeel genoemd. Op deze wijze kan het winkelpersoneel de klant nog beter servicen en adviseren. Diverse selecties kunnen worden gemaakt, zoals een overzicht maken van glutenvrije producten. Maar ook kunnen er communicatiematerialen voor op de winkelvloer worden gegenereerd, zoals prijskaartjes. 

HET RESULTAAT

Een overzichtelijke interne portal met informatie over de formule, het assortiment en maakt processen inzichtelijk. Het winkelpersoneel maakt integraal onderdeel uit van de omnichannel operatie door in een fysieke omgeving alle relevante informatie richting hen te ontsluiten.