RETAIL
INTOUCH PORTAL
Primera

Communicatie hoofdkantoor en 500 winkels

Primera intouch portal

Communicatie tussen hoofdkantoor en 500 franchisenemers

Coöperatie Primera b.a. is in 1991 opgericht en is een landelijke winkelketen van, voor en door zelfstandig ondernemers. Met deze coöperatieve samenwerking staan zij “samen sterk”. Deze samenwerking heeft inmiddels onder andere geresulteerd in de grootste organisatie in de tabak- en gemaksbranche met meer dan 480 winkels.

Franchisenemers kunnen gebruik maken van een uiterst professioneel dienstpakket vanuit het hoofdkantoor bestaande uit marketing, assortimentsbeheer, winkelautomatisering, winkelinrichting, financiering en (bedrijfseconomisch en juridisch) bedrijfsadvies. Onderdeel is ook de InTouch portal (het intranet) van Kega.


DE OPDRACHT

Realiseer een intern communicatieplatform (intranet), zodat de communicatie tussen hoofdkantoor en de winkels efficiënt verloopt? Met als doel op servicegerichte wijze het personeel in de winkels te 'empoweren''.

DE AANPAK

Het inrichten van de InTouch portal is gerealiseerd door een brede groep van medewerkers (zoals zowel marketing als IT). Zij zijn nauw betrokken bij de communicatie met de franchisenemers.

DE OPLOSSING

Een portal waarbij de franchisenemers zo goed mogelijk worden voorzien van informatie over het te voeren assortiment.  Daarnaast is de portal een informatie schakel tussen franchisenemer en leveranciers.

HET RESULTAAT

De InTouch portal wordt bij Primera het Servicenet genoemd. Het interne communicatieplatform tussen de franchisenemers en het hoofdkantoor. De schakel op het gebied van communicatie en het empoweren van het winkelpersoneel.