MARK: two souls, one thought

In een retailwereld die steeds homogener wordt, zijn klanten in toenemende mate op zoek naar een buzz. Soms geeft een onverwachte samenwerking tussen retailers hier het perfecte antwoord op. Ontmoet MARK in Antwerpen met 3 totaal verschillende winkels soepel geïntegreerd onder één dak.

Op de winkelruit staat in kapitalen: READ,  CYCLE and CHERISH. Eenmaal binnen ontdek je een winkel waar buitensport, kids, lezen en interieur samenkomen, met de fiets als statussymbool. MARK richt zich op de consument met oog voor kwaliteit, duurzaamheid en schoonheid.

Dit is hoe het begon. Eigenaar van Boekhandel ’t Stad Leest en Fietsenwinkel de Geus kenden elkaar persoonlijk, hadden overlap in hun klantenkring en wilden wel eens samenwerken. Het gevolg: een tijdelijke pop-up store van slechts 6 weken. Dit concept werd een commercieel succes en smaakte naar meer. Inmiddels huren ze samen een pand van 380 m2 waar een natuurlijke link wordt gelegd tussen topproducten. Wunderkammer, een zelfstandige cadeauwinkel die ’t Stad Leest eerder was gestart, is sinds de oprichting van MARK volledig in de concept-store opgegaan.   

Wat opvalt is dat er heel goed is nagedacht over de styling. Totaal verschillende producten die passen bij een thema worden bij elkaar gezet. Een paar keer per jaar gaat de winkel helemaal op de schop, zoals recentelijk tijdens de spring restyling. MARK bewijst dat er ook in het fysieke domein volop mogelijkheden zijn voor partnerships. De voordelen zijn legio: nieuwe klanten, verrassende producten en meer omzet. En het mag duidelijk zijn. Voor de consument die steeds op zoek is naar iets nieuws om te ontdekken, is het verrassingselement essentieel.

MARK proves that there are also plenty of opportunities for partnerships in the physical domain. There are many benefits, as in new customers, surprising products, and more sales.

De winkelwedstrijd · Kega
De winkelwedstrijd · Kega
25 november, 2019

Een goed winkelteam maakt het verschil De winkelwedstrijd Zoek jij ook naar een middel waarmee je medewerkers hun winkel...

When paying becomes fun · Kega
When paying becomes fun · Kega
6 september, 2018

When paying becomes fun De manier waarop consumenten betalen neemt de afgelopen jaren een vlucht. Waar we 10 jaar gelede...

Too good to go · Kega
Too good to go · Kega
30 september, 2019

Too good to go Too good to go Er waren eens vijf Deense jongens die zaten te eten in een buffetrestaurant. Tot hun verba...