Link 1     Link 2     Link 3

Circulaire content strategie
Eerst denken en dan doen, dat is de basis van onze content visie

Circulaire content strategie

Content is King; Een veel gehoorde kreet waar wij zeker achter staan. Goede, relevante content zorgt voor interactie en brand awareness. In de loop der jaren zijn er steeds meer touchpoints in de middelenmix bijgekomen waar content een plaats dient te krijgen. Ieder touchpoints heeft zo zijn eigen ‘regels’ om effectief te zijn. Dit kan tekstlengte zijn, formaat en uitsnede van afbeeldingen of het gebruik van video. Een one-size-fits-all bestaat dan ook niet voor content wat inhoudt dat het crëeren van al deze content tijd- en geldrovend kan zijn.

Wij adviseren onze opdrachtgevers dan ook altijd te werken met een goed opgebouwde Circulaire Content Strategie. Met deze strategie zorgen we ervoor dat er een helder content canvas wordt ontwikkeld waar alle mogelijke touchpoints in opgenomen zijn. Per touchpoint zijn vervolgens de business rules bepaald. Denk hierbij aan de doelstelling van het touchpoint en de ruimte voor tekst en/of beeld.

Vervolgens wordt er per campagne bepaald welke touchpoints ingezet gaan worden. Automatisch wordt dan inzichtelijk welk materiaal er noodzakelijk is om te ontwikkelen en zo worden briefings voor de juiste partijen opgesteld. Zo weet een organisatie bijvoorbeeld dat voor de fotografie een campagnebeeld zowel liggend als staand nodig is en dat er voor de social story’s ook filmmateriaal tijdens de shoot geschoten moet worden.

Het klinkt wellicht vrij logisch maar bij veel organisaties komt men er gaandeweg in het proces achter dat een fotoformaat mist omdat deze voorafgaand aan de fotoshoot niet verwacht werd. Met een Circulaire Content Strategie voorkom je dit soort missers of soms zelfs dubbel werk.

Ook zorgt een goede Circulaire Content Strategie ervoor dat organisaties precies weten wat ze waar communiceren. Zo kan je bijvoorbeeld onderscheid maken tussen een fysieke folder en digitale folder. Digitale folders worden bijna altijd op een smartphone bekeken en kennen dus geen spreads. Dit heeft bijvoorbeeld invloed op bladvullende headings maar ook beelden van multibuy acties worden heel anders benaderd.

Circulaire Content Strategie zorgt voor een soepel proces waarbij ieder touchpoint optimaal ingezet wordt en tegelijkertijd bijdraagt aan de campagne of het merkbeeld.

Onze diensten


Digital commerce

Vanuit onze Unified Commerce visie ontwikkelen wij apps en composable commerce platformen die onze opdrachtgevers extra omzet opleveren.

Learn more


Digital strategy

Met uitvoerbare roadmaps waarin zowel klant als medewerker centraal staan, helpen wij opdrachtgevers met de digitale transformatie.

Learn more


Digital solutions

Besparen met slimme, digitale oplossingen. Wij helpen opdrachtgevers bij het kiezen of ontwikkelen van de juiste tools en functionaliteiten voor hun organisatie.

Learn more

Ook op zoek naar een verhelderende Circulaire Content Strategie?

Vul dan het contactformulier in en wij nemen binnen een werkdag contact met je op. Wil je
direct contact? Bel ons op 0252 – 75 02 75