Rockar
Disrupting car buying process

Disrupting the car buying process

Samen met Hyundai zet Rockar de autoverkoop op z’n kop. Geen verkopers die de klant naar een auto toepraten, maar Rockar Angels die de klant tijdens het selectieproces helpt. Angels worden niet aangenomen op hun kennis maar op hun persoonlijkheid, de autokennis is te trainen volgens Rockar, persoonlijkheid niet.

Rockar vestigt zich in shopping malls waar veel publiek komt. Het oriënteren gaat hier makkelijk terwijl een bezoek aan de autodealer gepland wordt. De vestiging van Rockar heeft 200.000 bezoekers per jaar, dat is meer dan alle 160 Huyndai-dealers bij elkaar.

In de winkel stel je jouw auto helemaal zelf samen. Online, zodat je het koopproces thuis kan afmaken, wat in 50% van de verkopen gebeurt. Van begin (je oude auto verkopen) tot eind (diverse afleveropties) zit de klant achter het stuur. De klant bepaalt zelf hoe hij zijn auto wilt hebben, zonder tussenkomst van de dealer en bijbehorende commissies. Dankzij het wegnemen van traditionele drempels kopen vrouwen hier graag hun auto. 58% van de kopers bij Rockar is vrouw, dit aantal is zeker de helft lager bij gewone autodealers. 

Together with Hyundai, Rockar truly shaking up the car buying world. No more pesky salesman pushing you into buying the car he wants you to, but Rockar Angels who help customers during their own selection process.

Deze retail bite al gelezen?

Discover your Retail Relevance · Kega
Discover your Retail Relevance · Kega
9 april, 2017

Reinventing retail Kega publicatie 2018 - Reinventing Retail Retail heeft de afgelopen jaren turbulente tijden gekend. M...

B8ta: always in the test phase · Kega
B8ta: always in the test phase · Kega
2 april, 2018

B8ta: always in the test phase Het Amerikaans b8ta introduceert een innovatief retail model: retail as a service. Niet h...