Introductie van de Welkoop-webwinkel
360° communicatie voor Agri Retail
Welkoop is de winkelformule met verstand van tuin & dier. De 152 winkels hebben alles in huis wat mensen nodig hebben om te genieten van hun tuin & dier. Hoofdcategorieën zijn: Dier & Welzijn, Plant & Zorg, Werken in de tuin, Genieten in de tuin en Werkkleding & Schoeisel. In deze categorieën worden zowel A-merken als huismerken gevoerd.
Agri Retail is de organisatie achter de Welkoopwinkels. Het kantoor en distributiecentrum in Ede is er voor de franchisenemers.
DE OPDRACHT
Herkenbare look & feel communicatie-materialen webshop.
Invulling introductiecampagne met als doel duidelijke communicatie van webshopfases én activatie consument.
)
)
DE AANPAK
Aan de hand van de drie verschillende introductiefases (pilot, soft launch en landelijke introductie) is de communicatie-hiërarchie bepaald. De ‘gelaagdheid’ in de verschillende boodschappen in combinatie met de customer journey van de klant, leidt tot optimale middeleninzet.
DE OPLOSSING
De omnichannel-boodschap kernachtig verwoorden en voorzien van iconen voor herkenbare look & feel over alle kanalen. Vervolgens zorgvuldig plannen, invullen van de verschillende fases.
Om het gehele proces van een webshop-aankoop te visualiseren voor de bezoekers van de Welkoop-site, maakte Kega een filmpje. Hierin wordt ‘live action’ gecombineerd met animatie, zodat de iconen en de boodschappen herkenbaar worden gecommuniceerd.
HET RESULTAAT
Design POS-materialen voor in de winkel
Online banners ter aankondiging van pilotfase en landelijke introductie
Design outsert folder pilotfase en folderuitingen landelijke introductie
Storyboard, creatie en animatie webshop-filmpje voor op de website
Meer gerelateerde items
Meer nieuws)
ANWB omnichannel · Kega
05-07-2016)