Introductie van de Welkoop-webwinkel
360° communicatie voor Agri Retail
Welkoop is de winkelformule met verstand van tuin & dier. De 152 winkels hebben alles in huis wat mensen nodig hebben om te genieten van hun tuin & dier. Hoofdcategorieën zijn: Dier & Welzijn, Plant & Zorg, Werken in de tuin, Genieten in de tuin en Werkkleding & Schoeisel. In deze categorieën worden zowel A-merken als huismerken gevoerd.
Agri Retail is de organisatie achter de Welkoopwinkels. Het kantoor en distributiecentrum in Ede is er voor de franchisenemers.
DE OPDRACHT
Herkenbare look & feel communicatie-materialen webshop.
Invulling introductiecampagne met als doel duidelijke communicatie van webshopfases én activatie consument.


DE AANPAK
Aan de hand van de drie verschillende introductiefases (pilot, soft launch en landelijke introductie) is de communicatie-hiërarchie bepaald. De ‘gelaagdheid’ in de verschillende boodschappen in combinatie met de customer journey van de klant, leidt tot optimale middeleninzet.
DE OPLOSSING
De omnichannel-boodschap kernachtig verwoorden en voorzien van iconen voor herkenbare look & feel over alle kanalen. Vervolgens zorgvuldig plannen, invullen van de verschillende fases.
Om het gehele proces van een webshop-aankoop te visualiseren voor de bezoekers van de Welkoop-site, maakte Kega een filmpje. Hierin wordt ‘live action’ gecombineerd met animatie, zodat de iconen en de boodschappen herkenbaar worden gecommuniceerd.
HET RESULTAAT
Design POS-materialen voor in de winkel
Online banners ter aankondiging van pilotfase en landelijke introductie
Design outsert folder pilotfase en folderuitingen landelijke introductie
Storyboard, creatie en animatie webshop-filmpje voor op de website
Meer gerelateerde items
Meer nieuws
ANWB omnichannel · Kega
05-07-2016