How Instagrammable are you?
Alle merken erkennen de macht van de social influencers, maar balen er ondertussen stevig van dat er veel geld neergelegd moet worden om hun merk op de tijdlijn of in de stories van die influencers terug te zien. En dus zie je dat merken steeds inventiever worden in het maken van instagrammable content. Of beter gezegd in het ‘faciliteren van’, zodat de doelgroep zélf coole content kan maken.
Het decor als publiekstrekker
Zo zie je steeds meer merken die hun winkel omtoveren in een instagram-attractie of zelf een instagram-spot creëren. Neem bijvoorbeeld Paul Smith die zijn winkel in Melrose, Los Angeles voorzag van een knalroze muur. Sinds beroemdheden als supermodel Karlie Kloss, YouTube-sterren als Cameron Dallas en Hailee Steinfeld poseerden voor de muur, maken enthousiaste instagram-gebruikers de meest creatieve foto’s met deze achtergrond. Het is in de afgelopen Jaren een van de most Instagrammed buildings in California geworden. In juni 2017 werd de aantrekkingskracht nog groter, toen één van de twee muren tijdelijk in de kleuren van de regenboog werden geschilderd. Dit ter ere van de LA Pride en als verwijzing naar het internationale symbool van de LGBTQ community, de regenboogvlag.
De regenboogmuur was zo’n succes, dat er een extra parking lot attendant (parkeerwacht) werd aangesteld om de selfie-snapping crowds te managen.
Meer gerelateerde items
Meer nieuws
5 tips voor je omnichannel organisatie! · Kega
19-03-2020