4 tips om toch te scoren deze zomer!

Wat te doen met je EK-promotie nu het EK is uitgesteld?

Vorige week heeft de UEFA de beslissing genomen om het EK Voetbal van 2020 een jaar uit te stellen. Met de onzekere tijd die voor ons ligt, is het organiseren van het grootste toernooi van Europa bijna onmogelijk. Een verstandige beslissing met grote gevolgen. Gevolgen voor voetbalfans in heel Europa en voor de Oranje-fans in het bijzonder omdat we er eindelijk weer bij waren. En grote gevolgen voor merken en retailers die sinds de plaatsing van Oranje al bezig zijn met de meest waanzinnige EK-acties!

Bestellingen zijn geplaatst, worden al geproduceerd of zijn zelfs al geleverd. Wij hopen natuurlijk dat de meeste bedrijven hun EK-actie ook een jaar kunnen uitstellen en hun premiums een jaar op de plank kunnen laten liggen indien er geen weg terug meer is. Naast deze catastrofe valt er ook een gat in de promotionele kalender. De EK-acties zijn terug getrokken, dus wat nu?

 

Wij beseffen ons dat een alternatieve activiteit niet voor de gigantische omzet-boost zal zorgen die een EK geeft. Maar er zijn wel activiteiten die snel op te zetten zijn waar je jouw klanten mee in beweging krijgt. 

1. Vier de zomer!
Inzetten op evenementen lijkt ons risicovol, dat hebben we met het EK gezien. Dus zelfs SAIL dat in augustus gepland staat, zouden wij nu niet op willen gokken. Wat echter wel zeker is dat gaat komen, is het zomerseizoen. En het zou goed kunnen dat Nederland dit jaar meer naar de zomer snakt dan ooit. Er zijn genoeg haakjes te bedenken rondom de zomer; denk aan kansacties waar je een week in een huisje aan het strand kan zitten of een leuke spaaractie waarbij je spaart voor magazine zomerspecials. Helaas is het vervaardigen van unieke zomerpremiums bijna niet meer mogelijk door looptijd en transportverbod. Het werken met joint partnerships biedt hierbij uitkomst.

2. Bedank onze helden
De dankbaarheid van de Nederlandse samenleving naar de helden in vitale beroepen is enorm. Zonder hun inzet was de schade waarschijnlijk niet te overzien. Als merk of retailer kan je natuurlijk ook je dankbaarheid tonen. Dit kan in woord maar ook zeker in daad. Een activatie waarmee onze helden in het zonnetje worden gezet of een actie waarmee we collectief een ziekenhuis of ander goed doel steunen zijn niet alleen sympathiek en effectief maar wellicht ook broodnodig. Er zijn genoeg initiatieven te verzinnen en te steunen om een memorabele activatie op te zetten.
 

3. Sociale promoties
Hiermee lopen we een beetje op de zaken vooruit want niemand kan de ontwikkeling van het Corona-virus voorspellen. De kans is echter groot we in de zomer elkaar toch echt wel weer mogen opzoeken. En de hang naar sociaal contact zal groter zijn dan ooit. 
Hier kan je op inhaken door member-get-member acties waar jouw klanten voordeel mogen weggeven of bijvoorbeeld een mooie winactie waarbij de buurt kans maakt op een groot bbq-feest (door met elkaar hiervoor te sparen). 

4. Grote voordeelacties
We hopen het natuurlijk niet maar de financieel schade die huishoudens oplopen door het corona-virus kan heel groot zijn. Veel gezinnen zullen zuinig aan moeten doen of zijn op z’n minst voorzichtig met grote uitgaven. Daarnaast schatten wij in dat er veel mensen dit jaar niet op vakantie zullen (of kunnen) gaan omdat de hand op knip moet blijven. Een grote voordeelactie kan dan een sympathiek gebaar zijn. Dit kan in de vorm van diepe kortingsacties maar ook uitgestelde betalingen of volumevoordeel acties kunnen effectief zijn. Meedenken met de zorgen die jouw klant heeft is hierbij het advies.

Kega begrijpt dat zomerpromoties wellicht niet de eerste prioriteit heeft in deze tijden van onzekerheid. Toch komen de gaten in de kalender sneller dan je wilt. Kega staat klaar om mee te denken en invulling te geven aan een alternatief voor jouw EK-activatie. Bel ons via +31 (0)252 750 275 of stuur een e-mail naar info@kega.nl

Meer lezen?

5 tips voor je omnichannel organisatie! · Kega
5 tips voor je omnichannel organisatie! · Kega
18 maart, 2020

5 tips om je omnichannel organisatie beter te benutten Volle schappen en lege winkelstraten! In de retailsector zijn we ...

Online shoppen met gebruikersvriendelijke filters · Kega
Online shoppen met gebruikersvriendelijke filters · Kega
18 oktober, 2018

Door jos versteeg Online shoppen met gebruiksvriendelijke filters Online kun je de kleding niet voelen, ruiken of passen...

3 tips om online verkopen te stimuleren · Kega
3 tips om online verkopen te stimuleren · Kega
25 maart, 2020

3 tips om vertrouwen bij nieuwe kopers te wekken Een aardverschuiving op online verkopen – deel 2 Zowel persoonlijk als ...