Instore kiosk van de ANWB gemaakt door Kega
ENDLESS AISLE OPLOSSING INSTORE

Kega wint DiSiN award met de ANWB Bestelzuil

Kega wint DiSiN (Digital Signage) award met de ANWB Bestelzuil. Deze aanmoedigingsprijs is bedoeld voor het bedrijf of product dat zich het afgelopen jaar wist te onderscheiden op het gebied van beeldschermcommunicatie. Michael Stallvord namens de brancheorganisatie Digital Signage Nederland:  "De ANWB Bestelzuil is een opvallende en uiterst efficiënte verkoop ondersteunende communicatie oplossing. Via een interactief en lekker groot beeldscherm werkt de hoofdnavigatie vooral op beeldtaal en pictogrammen. Het gehele product assortiment is volledig inzichtelijk ook wanneer een artikel in een andere winkel zou liggen. Op deze manier beschikt de klant en de verkoper over alle actuele producten, prijzen en voorraden. De bestelzuil geeft naast dit producten overzicht ook informatie over de vele diensten van de ANWB, zoals de wegenwacht en de verschillende verzekeringspakketten" 

Meer over de aanpak ANWB bestelzuil

“Als je onverhoopt een product out of stock hebt, dan wil je de klant toch graag helpen bij zijn verzoek.” Dat is dan ook de aanleiding van de ANWB geweest om deze kiosk te introduceren. “Met de webzuil, onze endless aisle, ontsluiten we het volledige online assortiment. In alles wat we doen staat het helpen centraal. Wij hebben niet de 7 zekerheden of een andere claim, wij zijn vooral gefocust op het de klant zo goed mogelijk helpen. Helpen + zeg maar.” De opvallende gele bestelzuil staat enigszins gekanteld zodat deze voor de gebruiker goed leesbaar is. Via de touch screen kunnen klanten en medewerkers het volledige assortiment doorzoeken. De bestelzuil heeft zo goed als dezelfde prestatie als de webshop achter de pc, maar werkt in de hoofdnavigatie vooral aan de hand van beeldtaal en pictogrammen.

Cruciaal in deze aanpak is dat de bestelzuil voornamelijk door de ANWB-medewerker wordt gebruikt. Deze ondersteunt dus ter plekke de shopper die op zoek is naar een product of dienst. “Dat gaat veelal een stuk sneller. Er is een extra bestelpunt in de winkel bijgekomen zonder dat de druk op de servicebalie verder toeneemt.” 

  • Geïmplementeerde webshop
  • Volledige assortiment beschikbaar de voor consument
  • Vanuit de in-store kiosk thuis laten bezorgen
  • Verbeterde service en omzetverhoging 
ANWB-medewerker bij de instore kiosk van ANWB
 

Over DiSiN. / disin.nl

Stichting DiSiN ( Digital Signage Nederland) is de brancheorganisatie voor beeldschermcommunicatie.
Zij is een onafhankelijk kennisplatform dat faciliteert, verbindt, inspireert en ontwikkelt.
Digital Signage is de internationale paraplu term voor beeldschermcommunicatie.

In de Benelux zijn meer dan 750 bedrijven actief in deze branche. De hier bedoelde beeldschermcommunicatie is gericht op informatie, branding, promotie, sfeer, training, art, gaming, entertainment of als sieraad.

 
 
 

Kega
Kega
26 januari, 2017

27 januari 2017 Bestelzuil in de winkels van de ANWB De ANWB staat niet alleen bekend als hulp bij pech onderweg, maar l...

In-store kiosks verlagen lost sales in ANWB-winkels · Kega
In-store kiosks verlagen lost sales in ANWB-winkels · Kega
3 april, 2017

ENDLESS AISLE OPLOSSING INSTORE Bestelzuil in de winkels van de ANWB De ANWB staat niet alleen bekend als hulp bij pech ...

Kega Gold Badge Partner IntuiFace · Kega
Kega Gold Badge Partner IntuiFace · Kega
3 mei, 2017

Kega platinum Badge partner IntuiFace IntuiFace In-store Touch Apps De toekomst van retail is “phygital”: een symbiose v...