6 september 2016

Folderoptimalisatie Belgische fashion retailer e5

Belgische fashion retailer e5, al lange tijd eCommerce klant bij Kega, heeft Kega gevraagd de huidige huis-aan-huis folder te analyseren en vervolgens te optimaliseren. Primaire doel van de folderoptimalisatie is te komen tot hogere omzet, marge, verhogen conversie ratio, traffic toename in de winkel maar ook online. Met behulp van eye-tracking heeft Kega vijf folders van e5 geanalyseerd. Op basis van deze analyse is de folder voor herfst/winter geoptimaliseerd. 


De belangrijkste aanpassingen in de folder:

  • Rust in de folder door duidelijke vlakindeling. 
  • Verschillende stijlen worden door middel van diverse kleuren onder de aandacht gebracht bij de verschillende doelgroepen. 
  • Trends worden om een duidelijk en eenduidige manier gecommuniceerd.
  • Huismerken krijgen een een duidelijke positie in de folder, waardoor ze beter tot hun recht komen.
  • Prijsnotatie is aangepast, met als doel gewenste prijsbeleving.
  • Dat e5 omnichannel is, wordt op iedere spread op eenduidige manier gecommuniceerd, maar elke keer wel met een andere boodschap.

Wil jij meer weten over dit project of wil jij je folder ook optimaliseren? Neem dan contact op met Natalie Bierman,natalie.bierman@kega.nl of telefoon 0252-750275.

Dit Nieuwsitem al gelezen?

Strategie terStal · Kega
Strategie terStal · Kega
27 juni, 2016

TERSTAL Samen een gezicht geven aan modeketen terStal TerStal biedt in ruim 200 winkels in Nederland en een webshop mode...

Retail bite Rockar · Kega
Retail bite Rockar · Kega
13 juni, 2016

Rockar Disrupting car buying process Disrupting the car buying process Samen met Hyundai zet Rockar de autoverkoop op z’...