The Nixon Custom Watch Experience

Wie draagt er nog een horloge om te weten hoe laat het is? Anno nu vertelt een horloge al lang niet alleen maar meer de tijd, het vertelt een verhaal over wie je als drager bent, waar je voor staat, wat je hebt bereikt en nog wilt bereiken.

Nixon begrijpt dat als geen ander en laat jou in hun hip-robuuste flagship stores - in metropolen Londen, Parijs, New York, maar ook in het Australische Bondi en Chadstone - jouw persoonlijke Nixon watch samenstellen en personaliseren.

Je kiest je eigen uurwerk en wijzerplaat, vult ‘m aan met jouw favoriete kroon, laat ‘m in jouw zelf geselecteerde horlogekast plaatsen en maakt ‘m af met een horlogeband- en sluiting van jouw keuze.

Voor de finishing touch laat je bovendien de onderzijde met een laser helemaal persoonlijk graveren.

Om meerdere redenen is het concept slim, inspirerend en helemaal van deze tijd:

  • Het voegt waarde toe aan de betaalbare Nixon horloges en maakt er plots unieke persoonlijke statements van;
  • Het voegt een high end experience aan het merk toe, die draait om ambacht en vakmanschap. Een experience die je tot voor kort enkel zou verwachten bij upmarket luxury merken en die je nu exclusief in de Nixon flagship stores kunt beleven;
  • Het biedt Nixon kansen om hun producten enerzijds met meer marge te verkopen en haalt anderzijds een stuk voorraadrisico weg, doordat een groot deel van het assortiment uit halffabrikaten bestaat;
  • Bovendien stelt het Nixon in de mogelijkheid om bovenop de trends te zitten die leven onder hun meest dedicated merk fans.

Maar bovenal: het voorziet in een groeiende vraag naar unieke experiences en producten waarmee we een persoonlijk statement kunnen maken en dat voor een prijs die bovendien heel bereikbaar is.

Kortom, Nixon Custom Watch Experience bewijst hoe je als retail brand in de huidige tijdgeest relevant kunt zijn.

It meets the growing demand for unique experiences and products that allow us, the consumers, to make a personal statement and, what’s more, offers this experience at a price that is astonishingly affordable.

Deze retail bite al gelezen?

the new consumer demands new retail concepts · Kega
the new consumer demands new retail concepts · Kega
18 april, 2017

The new consumer demands new retail concepts De nieuwe consument eist nieuwe retail concepten We lazen het al in de vori...

one size does not fit all · Kega
one size does not fit all · Kega
18 april, 2017

One size does not fit all Ketens zijn gek op het standaardiseren van het winkelconcept. Het heeft vele voordelen om over...