Hoogvliet Supermarkten is een supermarktketen met ruim 66 moderne winkels in het westen en midden van Nederland. Vanuit het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn rijden vrachtwagens af en aan naar filialen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland. Ook het servicecentrum (hoofdkantoor) bevindt zich in Alphen aan den Rijn. De organisatie telt ruim 5.000 medewerkers.

Voor de bureaucompetitie heeft Hoogvliet verschillende reclamebureaus uitgenodigd met een voorstel te komen voor een merk- en communicatiestrategie. Kega heeft de door Hoogvliet gestelde uitdaging optimaal vertaald naar de voor Hoogvliet gewenste positionering en kwam met een voorstel dat naadloos aansluit bij de ambitie van Hoogvliet om de meest aantrekkelijke omnichannel supermarkt in het marktgebied te zijn.


DE OPDRACHT

Hoogvliet wil de meest aantrekkelijke omnichannel supermarkt worden in Nederland. De opdracht aan Kega: ontwikkel een nieuwe merk- & communicatiestrategie voor Hoogvliet die de sterke punten van Hoogvliet onderstreept?

 

 

 

Henk Kessen - Commercieel Directeur Hoogvliet
'Met de nieuwe communicatiestrategie, die de sterke punten van Hoogvliet onderstreept, verwachten wij een grote stap te maken in ons marktgebied.'

 

DE AANPAK / DE OPLOSSING

Hoogvliet is een parel binnen de supermarktenbranche, met veel unieke concepten, een zeer eigen identiteit en gepassioneerd personeel. Samen met marketing & communicatie, e-commerce en category management zijn we op zoek gegaan naar de onderscheidende waarden van Hoogvliet. Nog te vaak is Hoogvliet bescheiden en vergeet daardoor te vertellen waarom zij zo bijzonder zijn. De nieuwe communicatielijn (waaronder ook folder en winkelmaterialen vallen) zal zelfverzekerd zijn, zonder arrogant te worden.


HET RESULTAAT

Het resultaat is vanaf eind juni 2017 zichtbaar. Een geheel nieuwe branding ofwel huisstijl voor Hoogvliet. Dit zie je onder andere terug:

  • Wekelijkse huis-aan-huis folder
  • Magazines
  • Instore materialen
  • Bannering
  • Campagnes
  • Fotografie
  • Digital signage
  • Geheel vernieuwde winkel Cadenza in Zoetermeer
  • Etc...
Rutger van den Bout-Adjunct-Directeur Commercie Hoogvliet 'Samen met Kega hebben we onze waarden besproken, gewogen en de juiste plek in de organisatie en communicatie gegeven.'
Dirk van Eunen - Creatief Strateeg Kega
'Het is de hoogste tijd om de parel Hoogvliet te laten stralen!'

Technology on the shopping floor · Kega
Technology on the shopping floor · Kega
23 maart, 2017

technology on the shopping floor COLUMN / Stefan de Jong Op 5 december 2016 opende Amazon z’n eerste supermarkt: Amazon ...

Jurassic World campagne Hoogvliet · Kega
Jurassic World campagne Hoogvliet · Kega
11 juni, 2018

Spaarcampagne Jurassic World campagne voor Hoogvliet Hoogvliet lanceerde op woensdag 30 mei met vier andere supermarktke...

How many sqaure metres are actually being used? · Kega
How many sqaure metres are actually being used? · Kega
30 september, 2019

HOW MANY SQAURE METRES ARE ACTUALLY USED? COLUMN / Dick van Eunen Niet zo lang geleden liep ik door de supermarkt voor m...