Kan jouw organisatie al online afspraken plannen?
Alle niet essentiële winkels kunnen hun klanten al een tijdje weer bedienen. Aan deze heropening zaten echter wel strenge restricties. Zo kon er alleen middels Click&Collect gekocht worden en mogen klanten de winkel nog niet binnen. Maar ook daar gaat verandering in komen vanaf 3 maart. Vanaf dat moment mogen klanten, naast de Click&Collect, ook op afspraak de winkel in. Er zijn dus nog behoorlijk wat technische uitdagingen om weer ‘open’ te mogen.
Gelukkig hebben bijna alle retailorganisaties inmiddels Click&Collect op orde. Maar helaas zien wij dat een goede Afspraak-module vaak nog niet bestaat. Dat is ook niet zo gek want er is hele andere data en andere koppelingen nodig om een dergelijke module te ontwikkelen. Zo wil je dat klanten zelf een tijdslot kunnen kiezen maar dient aan ieder tijdslot ook een maximum aantal klanten te zitten. Daarnaast heeft de winkel een actueel overzicht nodig van de geplande afspraken zodat zij de bestelling klaar hebben liggen of de klant kunnen verwelkomen in de winkel.