Go pro
marriott

Mariott verovert de millennials met User Generated Content

Met een slimme campagne verovert Mariott Hotels in snel tempo de millennial doelgroep. Hoe? Door de Millenials zelf alle content te laten verzamelen en alle marketing te laten doen.

Vakantie is altijd een goede aanleiding om op social media met spectaculaire foto’s aan de buitenwereld te laten zien hoe fantastisch het leven is. Mariott Hotels besloot haar gasten daar actief bij te helpen.

Op alle kamers van de hotels in het caribisch gebied en Latijns Amerika ligt een gratis Go Pro HERO4 camera klaar. Vrij te gebruiken tijdens de hele vakantie. De blij verraste gasten worden aangemoedigd om de GoPro overal mee naar toe te nemen en de  beelden te delen via Social media met de hashtags #GoPro en #travelbrilliantly. 

Alle beelden met die hashtag worden ook getoond op het interne TV kanaal en via de site travelbrilliantly.com, zodat nieuwe gasten worden geïnspireerd om niet de standaard vakantiekiekjes te maken, maar spectaculaire en actieve beelden. In ieder hotel zijn Mariott Champions aanwezig, die alles weten over de GoPro, en gasten helpen om het maximale uit de camera te halen.

Om de wereld te laten zien wat de bedoeling is organiseerde Mariott Hotels de #CancunChallenge: Een week vol events in het JW Mariott Cancun waarbij  10 social media ambassadeurs hun GoPro verslag hebben gedaan aan hun vele volgers. Een zeer succesvolle kick start van de campagne.

Het goede voorbeeld van de #CancunChallenge is massaal gevolgd. Tevreden en blije gasten, veranderden in waardevolle merkambassadeurs. Op dit moment zijn er meer dan 13,5 miljoen millennials via social media bereikt.  Met deze enorme hoeveelheid kostbare user generated content heeft Mariott hotels de ongrijpbare millenials niet alleen bereikt, maar ook overtuigd van hun appeal. 

Met een slimme campagne verovert Mariott Hotels in snel tempo de millennial doelgroep. Check #CancunChallenge

Deze retail bite al gelezen?

3 tips om online verkopen te stimuleren · Kega
3 tips om online verkopen te stimuleren · Kega
25 maart, 2020

3 tips om vertrouwen bij nieuwe kopers te wekken Een aardverschuiving op online verkopen – deel 2 Zowel persoonlijk als ...

3 tips om online verkopen te stimuleren · Kega
3 tips om online verkopen te stimuleren · Kega
23 maart, 2020

3 tips om online verkopen te stimuleren Een aardverschuiving op online verkopen - deel 1 Zowel persoonlijk als zakelijk ...

Dashboarding in retail voor het optimale resultaat · Kega
Dashboarding in retail voor het optimale resultaat · Kega
16 oktober, 2019

Haal jij alles uit dashboarding? Dashboarding in Retail De winter komt eraan en het is dus tijd voor wat nieuwe warmere ...