360* VR EXPERIENCE IN BOUTIQUES EN TIJDENS PERSEVENT

Nespresso en Kega creëren een tastbare digital experience

Nespresso is de marktleider in koffiemachines, capsules en accessoires. De multizintuiglijke beleving rondom de koffiespecialiteiten en machines vormt een vitaal onderdeel van hun succes. 

Fotografe en oud-NOS-presentatrice Sacha de Boer reisde in juni af naar Colombia om het verhaal achter de Rosabaya de Colombia Grand Cru - van koffiebes tot kopje - vast te leggen. Kega werd gevraagd om de betoverende foto’s en fascinerende, 360* gefilmde, documentaire op unieke wijze op een speciaal persevent en in de Nespresso boutiques te presenteren: in Virtual Reality.


DE OPDRACHT

Faciliteer een unieke 360* experience voor de pers en Nespresso Clubleden rondom de De Boer & de boer campagne en draag er zorg voor dat deze maximaal bijdraagt aan de kwalitatief uitmuntende uitstraling van Nespresso.

DE AANPAK / DE OPLOSSING

Kega ontwikkelde voor Nespresso een totaaloplossing - bestaande uit een VR bril, smartphone, headphone, seating, charging en beveiliging -, die Clubleden in de Nespresso Boutiques 6 weken lang een unieke Virtual Reality experience laat ondergaan. Voor het persevent verzorgden we eenmalig een volledige VR experience voor 30 journalisten.

Van advies tot instore concept en van VR hardware tot technische support ontzorgden we Nespresso volledig bij deze innovatieve campagne

HET RESULTAAT

  • Een unieke digitale experience in de Nespresso Boutiques
  • 30 journalisten van invloedrijke media ervaarden gezamenlijk de experience
  • Nespresso Clubleden ervaarden de experience