Workforce management app

Kega implementeert Quinyx bij KIKO Milano voor een efficiëntere bedrijfsvoering

KIKO Milano is een Italiaans cosmeticamerk met een geavanceerd assortiment make-up producten voor gezicht en lichaam. Inmiddels heeft het merk 900 winkels in 20 landen. Kega, implementatiepartner van Quinyx in de Benelux, implementeerde de Workforce Management app (WFM) van Quinyx bij KIKO Milano. 

De uitdaging voor KIKO Milano
Hoe zorg je voor een efficiënte personeelsplanning, -bezetting, tijdregistratie, communicatie en taakbeheer op één plek? Dat is de uitdaging waar KIKO Milano voor stond. Er werd heel veel handmatige werk verricht in diverse systemen om planningen te maken. En voor managers was het tijdrovend om planningen, prognoses en budgettering op het gebied van personeelsmanagement te rapporteren. Dus is KIKO Milano op zoek gegaan naar een WFM-systeem, met als belangrijkste doel te zorgen voor een efficiëntere personeels bedrijfsvoering.

‘We kijken er naar uit om samen te werken met Kega om KIKO Milano te ondersteunen bij het verbeteren van hun processen, met de focus op hun eigen mensen.' -  Erik Fjellborg, CEO Quinyx

Top 3 frustraties bij KIKO Milano België:

  • Geen goed inzicht in de personeelsplanning/beschikbare diensten/teamoverzicht.

  • Gebrek aan interne communicatie.

  • Personeelstaken van de managers - zoals planningen, prognoses en budgettering - waren tijdrovend.

Quinyx WFM-app voor KIKO Milano
De Quinyx WFM app zorgt voor een intelligente en geautomatiseerde personeelsplanning. Met planningsmogelijkheden van Quinyx maakt KIKO nu meer tijd vrij voor managers, besparen ze geld en elimineren ze planningsfouten. Met slechts één druk op de knop is het mogelijk om werkroosters samen te stellen op basis van de vaardigheden en ervaring van de medewerkers. De app zorgt er altijd voor dat je juiste mensen, op de juiste plaats, op het juiste moment aan het werk zijn.

De Quinyx WFM zorgt ervoor dat de regels en voorschriften met betrekking tot arbeidswetten nageleefd worden. Quinyx zorgt ervoor dat KIKO compliant is en blijft. De specifieke regels en arbeidswetten zijn toegevoegd aan het systeem en op die manier hoeft HR niet meer handmatige checks uit te oefenen maar zorgt Quinyx dat de organisatie automatisch compliant is.
De Quinyx-modules waar KIKO Milano gebruik van maakt:

  • Analyses en rapportages
  • Betrokkenheid (mobiele app en communicatie)

  • Salaris integratie

  • Tijd & aanwezigheid

  • Planning

‘In 2020 willen we onze personeelsprocessen vereenvoudigen, Kega en Quinyx hebben ons daarbij geholpen' - Valerie Vanderstraeten, HR Business Partner KIKO Milano NL & BE

De belangrijkste benefits voor KIKO Milano
KIKO Milano heeft een eigen gebrande workforce management app met als resultaat:

Voor de medewerker op de winkelvloer:

  • Beter inzicht in hun werkrooster/overgenomen werkuren/vakantiedagen 
  • Meer invloed op eigen werkrooster 
  • Transparantie en duidelijkheid
  • Tijdsbesparing voor teams om te worden opgeleid
  • Minder communicatie via WhatsApp/telefoon/in de winkel voor wijzigingen of vragen over het werkrooster/vertraging/afwezigheid/ziekte
  • Meer eigen verantwoordelijk 

Voor de storemanagers/hoofdkantoor: 

  • Veel minder Excel bestanden om te controleren
  • Veel minder tijd nodig voor het verzenden van email
  • Veel minder tijd kwijt met telefoneren
  • Minder verspilde tijd in het algemeen
  • Beter inzicht in roosters/overuren/vakantiedagen
  • Meer transparantie

Wil jij meer weten over deze case of over Quinyx? Neem dan contact op met Aurelie Honeysett of Eline Pruijn