Hoogvliet strategy · Kega

26 06 2017

Hoogvliet Supermarkten is een supermarktketen met ruim 66 moderne winkels in het westen en midden van Nederland. Vanuit het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn rijden vrachtwagens af en aan naar filialen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland. Ook het servicecentrum (hoofdkantoor) bevindt zich in Alphen aan den Rijn. De organisatie telt ruim 5.000 medewerkers.

Voor de bureaucompetitie heeft Hoogvliet verschillende reclamebureaus uitgenodigd met een voorstel te komen voor een merk- en communicatiestrategie. Kega heeft de door Hoogvliet gestelde uitdaging optimaal vertaald naar de voor Hoogvliet gewenste positionering en kwam met een voorstel dat naadloos aansluit bij de ambitie van Hoogvliet om de meest aantrekkelijke omnichannel supermarkt in het marktgebied te zijn.


DE OPDRACHT

Hoogvliet wil de meest aantrekkelijke omnichannel supermarkt worden in Nederland. De opdracht aan Kega: ontwikkel een nieuwe merk- & communicatiestrategie voor Hoogvliet die de sterke punten van Hoogvliet onderstreept?

Henk Kessen - Commercieel Directeur Hoogvliet
'Met de nieuwe communicatiestrategie, die de sterke punten van Hoogvliet onderstreept, verwachten wij een grote stap te maken in ons marktgebied.'

DE AANPAK / DE OPLOSSING

Hoogvliet is een parel binnen de supermarktenbranche, met veel unieke concepten, een zeer eigen identiteit en gepassioneerd personeel. Samen met marketing & communicatie, e-commerce en category management zijn we op zoek gegaan naar de onderscheidende waarden van Hoogvliet. Nog te vaak is Hoogvliet bescheiden en vergeet daardoor te vertellen waarom zij zo bijzonder zijn. De nieuwe communicatielijn (waaronder ook folder en winkelmaterialen vallen) zal zelfverzekerd zijn, zonder arrogant te worden.
HET RESULTAAT

  • Het resultaat is vanaf eind juni 2017 zichtbaar. Een geheel nieuwe branding ofwel huisstijl voor Hoogvliet. Dit zie je onder andere terug:

    • Wekelijkse huis-aan-huis folder

    • Magazines

    • Instore materialen

    • Bannering

    • Campagnes

    • Fotografie

    • Digital signage

    • Geheel vernieuwde winkel Cadenza in Zoetermeer

    • Etc...

    Rutger van den Bout-Adjunct-Directeur Commercie Hoogvliet 'Samen met Kega hebben we onze waarden besproken, gewogen en de juiste plek in de organisatie en communicatie gegeven.'

    Dirk van Eunen - Creatief Strateeg Kega
    'Het is de hoogste tijd om de parel Hoogvliet te laten stralen!'

Meer gerelateerde items

Meer nieuws
Online shoppen met gebruikersvriendelijke filters · Kega
19-10-2018
Door jos versteeg Online shoppen met gebruiksvriendelijke filters Online kun je de kleding niet voelen, ruiken of passen...
Lees dit artikel
Kega nieuws Vodafone · Kega
12-07-2016
b2b-campagne vodafone vluggertjes 12 juli 2016 B2B-campagne Vodafone Vluggertjes De Vodafone Vluggertjes is een campagne...
Lees dit artikel
360, virtual reality, VR expert, Nespresso · Kega
28-06-2016
360* VR EXPERIENCE IN BOUTIQUES EN TIJDENS PERSEVENT Nespresso en Kega creëren een tastbare digital experience Nespresso...
Lees dit artikel