AKO lanceert nieuwe Magento 2 webshop
Afgelopen week heeft AKO een nieuw commerce platform in gebruik genomen. De realisatie was in handen van digitaal retailbureau Kega.
De basis van het platform wordt gevormd door de digital commerce oplossing van Magento, onderdeel van Adobe. Het Magento 2 platform zorgt voor een solide fundament voor verdere groei, zowel online als ook in de fysieke winkels.
Doel van AKO is om als retailer volledig omnichannel te worden. De realisatie van het commerce platform is een belangrijke stap hierin.
Kega heeft het Magento 2 platform uitgebreid met diverse retail specifieke functionaliteiten en geïntegreerd met bestaande IT-systemen. Dit alles met het doel om de online wereld en fysieke winkels zo goed mogelijk te integreren en de customer journey van de consument zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Een belangrijk onderdeel in het project is dan ook de Instore Kiosk / Lost Sales Killer. Wanneer een boek niet op voorraad is in een van de fysieke winkels van AKO kan de consument ter plaatse het boek bestellen via het Magento commerce platform.