AKO lanceert nieuwe Magento 2 webshop

Afgelopen week heeft AKO een nieuw commerce platform in gebruik genomen. De realisatie was in handen van digitaal retailbureau Kega. 
 
De basis van het platform wordt gevormd door de digital commerce oplossing van Magento, onderdeel van Adobe. Het Magento 2 platform zorgt voor een solide fundament voor verdere groei,  zowel online  als ook in de fysieke winkels. 
 
Doel van AKO is om als retailer volledig omnichannel te worden. De realisatie van het commerce platform is een belangrijke stap hierin. 
 
Kega heeft het Magento 2 platform uitgebreid met diverse retail specifieke functionaliteiten en ge├»ntegreerd met bestaande IT-systemen. Dit alles met het doel om de online wereld en fysieke winkels zo goed mogelijk te integreren en de customer journey van de consument zo soepel mogelijk te laten verlopen.  

Een belangrijk onderdeel in het project is dan ook de Instore Kiosk / Lost Sales Killer. Wanneer een boek niet op voorraad is in een van de fysieke winkels van AKO kan de consument ter plaatse het boek bestellen via het Magento commerce platform. 
 

Dankzij de integratie tussen het commerce platform en het kassasysteem kan de consument de bestelling  direct met pin of contant afrekenen in de winkel. Vervolgens wordt de bestelling, net als een reguliere online bestelling, naar keuze bij de consument thuis of in een winkel afgeleverd worden.  
 
De doorlooptijd van dit project met bovengenoemde oplossing was slechts 13 weken. De lancering van het commerce platform is voor AKO  een eerste stap naar verdere omnichannel integratie. Volgende stappen zijn onder andere het uitbreiden van de functionaliteiten van het platform en verdere optimalisatie van de omnichannel customer journey.  Check het resultaat hier!
 
Wil je meer weten over dit project, neem dan contact op met Ard van Leeuwen, telefoon 0252 -750275 of email ard.vanleeuwen@kega.nl.