Amazon
books in
seattle

Online kennis op de winkelvloer

Op de planken van Amazon books in Seatlle staat niet zomaar het aanbod van een standaard boekenwinkel. De boekliefhebber vindt er  duizenden boeken die online heel goed verkopen, die vaak bekeken zijn, of die online meer dan 4 sterren hebben gekregen. Het online zoekgedrag is leidend bij de winkelinrichting. De consument kan zoeken in een bepaalde categorie, of alleen kijken naar boeken met een bepaalde beoordeling. Net zoals de consument online boeken kan rangschikken in de lijst met het zoekresultaat.

Op de muur achter de kassa staan de meest gewilde boeken van deze week op Amazon.com: Voor de snelle last minute beslisser, of voor de besluiteloze boekliefhebber. Overal in de winkel krijgt de consument actief dergelijke suggesties. Bij iedere categorie spelen boeken die online populair zijn een hoofdrol. Net als op Amazon.com staan de boeken met de kaft naar voren en met daaronder de online meningen en beoordelingen van klanten.

Prijzen zijn altijd hetzelfde als online. Dat wordt expliciet benadrukt in de winkel. Vergelijken is niet nodig, maar via de mobiele app kun je natuurlijk nog meer reviews nalezen en meer informatie vinden. Of het boek bestellen en thuis laten bezorgen natuurlijk.

In de winkel kan de nieuwsgierige consument de Kindle, Fire TV en alle andere Amazon devices testen en uitproberen. Amazon Experts zijn aanwezig om te demonstreren en alle vragen te beantwoorden.

De online boeken gigant gebruikt op deze manier haar 20 jaar lange online ervaring om een fysieke winkel op een unieke manier in te richten. Online kennis en data worden aangevuld met de experience en sfeer van een boekenwinkel. Best of both worlds? 

Online knowledge and data are complemented with the experience and atmosphere of a traditional bookstore. Sounds like the best of both worlds to us!

Deze retail bite al gelezen?