Nike's huis van innovatie

Nike - Nike's huis van innovatie

In hun immense, 68.000 square feet grote footprint aan 5th Avenue etaleert Nike een uitgebalanceerde mix van imposante experiences, lokale relevantie, customization mogelijkheden, data & design en slimme omnichannel technieken en services. Wat de store fundamenteel onderscheidt, zijn de Nike+ app integratie en de zogenaamde ‘Speed Shop’.

Nike+ app: Brick & Mobile kampioen
Zodra je smartphone verbinding maakt met het Wifi-netwerk van de store, verschijnen extra instore functionaliteiten in de Nike+ app. Via Shop the Look scan je QR- en barcodes van mannequins en individuele items, om deze producten direct door een medewerker naar een fitting room te laten brengen of online te reserveren. Instant Checkout stelt je in staat om - zonder ooit langs een fysieke kassa te gaan - je aankopen te betalen. Ook kun je via de app je Click & Collect locker unlocken, om je online order super convenient in de winkel af te halen.

Speed Shop
De Speed Shop in de kelder is specifiek gericht op lokale Nike fans, die regelmatig de winkel bezoeken en een totaal andere shopper journey doormaken dan de vele toeristen die de winkel aandoen.
Een separate ingang, digitale click & collect lockers, een speciale service counter en een - op basis van lokale (online) data - lokaal gecureerd aanbod, maken van dit deel van de store een plek die de lokale klant een super snelle en relevante shopping ervaring biedt.

Nike’s House of Innovation is het beste wat retail momenteel te bieden heeft op het snijvlak van experience, data en mobiele integratie. As always, Nike is on top of the game!

 

<i>‘We know data can’t dream, and that’s where designers come in.’
</i>
John Hoke (Nike Chief Design Officer, in Frame Magazine)

Innovatie bij de werknemers · Kega
Innovatie bij de werknemers · Kega
30 september, 2019

Innovatie bij de werknemers Robot.he - Innovatie bij de werknemers Toegegeven, het is in eerste instantie wat vreemd als...

Retail bite Made.com · Kega
Retail bite Made.com · Kega
10 juli, 2016

MADE.COM Terwijl vrijwel iedere retailbranche de afgelopen jaren met minimaal een grote disruptor te maken kreeg, was er...