Online presentatie van noviteiten Bredemeijer Group

Het afgelopen jaar heeft ervoor gezorgd dat er flexibiliteit en creativiteit nodig is. Veel zaken die voorheen normaal waren zijn plotseling niet meer mogelijk. Ieder merk heeft hierdoor zijn uitdagingen. Zo ook Bredemeijer Group.

De situatie
Bredemeijer Group bestaat uit de merken Bredemeijer®, Leopold Vienna en Zilverstad. Kega helpt Bredemeijer Group al vele jaren om hun producten bij hun verkooppartners onder de aandacht te brengen en te houden. Eén van de belangrijkste touchpoints in de buying journey van hun klanten is de internationale beurs Ambiente. 

Deze beurs wordt jaarlijks gehouden in Frankfurt (Duitsland) en trekt vele duizenden klanten en prospects. De beurs is hét moment waarop Bredemeijer Group zijn noviteiten bekend maakt en in contact komt met haar klanten. Dit jaar is ook deze beurs gecanceld waardoor Bredemeijer Group dit belangrijke contact- en verkoopmoment dreigde te verliezen.

De oplossing

Samen met Kega is Bredemeijer Group de uitdaging aangegaan om een alternatieve touchpoint ontwikkelen voor de Ambiente 2021.

Er is een online platform ontwikkeld waar de klanten van Bredemeijer®, Zilverstad en Leopold Vienna, alsnog de noviteiten konden ontdekken. Per merk is er een overzichtelijke site gemaakt waarbij rijke content de beleving van de beurs moest nabootsen. Plus nog een aantal inspiratievolle extra’s.

Door middel van brand video’s en inspiratie video's krijgen de klanten van Bredemeijer Group direct het merkgevoel. Daarnaast zijn de belangrijkste producten in prachtige sfeerfotografie gevangen, waardoor de klanten direct een goed beeld hebben van de schoonheid van een Bredemeijer Group Artikel. Er is echter niet alleen nagedacht over de sfeer, ook het functionele aspect heeft ruimte gekregen op de merkenpagina’s. Door het plaatsen van 360-graden video’s kan een inkoper iedere kant van het product nauwkeurig bekijken. Naast de prachtige merkpagina’s heeft Kega ook geholpen met de mailings die klanten ontvingen om de merkpagina’s te bezoeken. Evenals de communicatiestrategie voor de Sales Managers van Bredemeijer Group. Bekijk zelf het resultaat op:
https://www.bredemeijergroup.com/bredemeijergroup-novelties-2021

 



Hoe verder?

De content die vervaardigd is wordt de komende tijd op verschillende manier hergebruikt. Zo komen de brand- en inspiratie video's terug in de social kanalen van Bredemeijer Group, worden de sfeerbeelden exclusief gedeeld met enkele retail partners en zullen de 360-graden video’s met online verkooppartners gedeeld worden zodat ook consumenten de producten van alle kanten kunnen bekijken. Door van tevoren goed na te denken over de contentstrategie en het gebruik van de content zorgt Kega ervoor dat de ontwikkelde content met slechts kleine aanpassingen hergebruikt kan worden in andere kanalen. Zeer kostenefficiënt dus!