Deze beurs wordt jaarlijks gehouden in Frankfurt (Duitsland) en trekt vele duizenden klanten en prospects. De beurs is hét moment waarop Bredemeijer Group zijn noviteiten bekend maakt en in contact komt met haar klanten. Dit jaar is ook deze beurs gecanceld waardoor Bredemeijer Group dit belangrijke contact- en verkoopmoment dreigde te verliezen.
De oplossing
Samen met Kega is Bredemeijer Group de uitdaging aangegaan om een alternatieve touchpoint ontwikkelen voor de Ambiente 2021.
Er is een online platform ontwikkeld waar de klanten van Bredemeijer®, Zilverstad en Leopold Vienna, alsnog de noviteiten konden ontdekken. Per merk is er een overzichtelijke site gemaakt waarbij rijke content de beleving van de beurs moest nabootsen. Plus nog een aantal inspiratievolle extra’s.
Door middel van brand video’s en inspiratie video's krijgen de klanten van Bredemeijer Group direct het merkgevoel. Daarnaast zijn de belangrijkste producten in prachtige sfeerfotografie gevangen, waardoor de klanten direct een goed beeld hebben van de schoonheid van een Bredemeijer Group Artikel. Er is echter niet alleen nagedacht over de sfeer, ook het functionele aspect heeft ruimte gekregen op de merkenpagina’s. Door het plaatsen van 360-graden video’s kan een inkoper iedere kant van het product nauwkeurig bekijken. Naast de prachtige merkpagina’s heeft Kega ook geholpen met de mailings die klanten ontvingen om de merkpagina’s te bezoeken. Evenals de communicatiestrategie voor de Sales Managers van Bredemeijer Group. Bekijk zelf het resultaat op:
https://www.bredemeijergroup.com/bredemeijergroup-novelties-2021