PRIMERA CIRCULAIRE &
360 GRADEN CONTENT

Primera circulaire/360 graden content

Circulaire content creatie voor Primera

Gemaksketen Primera zet voor iedere campagne die zij voeren diverse materialen in. Zij doen dit met een 360°-benadering waarbij folders, instore POS, stoepbordposters, banners, nieuwsbrieven en commercials in één lijn worden ontwikkeld. Al met al heel veel materialen die in uiterlijk op elkaar lijken maar elk zijn eigen doel hebben. Dankzij de circulaire content creatie van Kega worden al deze materialen snel en optimaal opgezet en uitgeleverd.

 

 

DE SITUATIE

Ieder touchpoint heeft zijn eigen regels en zijn eigen doel. Zo moet een folder mensen verleiden tot een winkelbezoek, een banner leiden tot een doorklik naar de website of webshop en een kassaposter upsell realiseren. Daarnaast wil je als organisatie dat al deze materialen wel eenzelfde uitstraling hebben die aansluit bij het merk of de campagne. Hoe meer touchpoints en materialen er worden ingezet, des te groter de uitdaging om de lijn te bewaren zonder in te leveren op het doel van het touchpoint.

Primera voert door het jaar heen veel grote campagnes waarbij veel touchpoints worden ingezet. Samen met Kega zorgen zij ervoor dat al deze touchpoints zo effectief mogelijk worden benut terwijl de campagne overeind blijft staan. Dit doen we met circulaire content creatie. Een proces dat veel verder gaat dan alleen het doorvertalen van een campagne.

 

 

 

DE OPLOSSING

Bij circulaire content creatie wordt er direct in het begin gekeken naar de totale middelenmix die tijdens de campagne wordt ingezet. Op basis van deze middelenmix wordt er besproken welke beelden en teksten nodig zijn om de touchpoints optimaal te benutten. Door vanaf het begin inzicht te hebben in wat er nodig is, worden direct de juiste beelden en teksten ontwikkeld. Deze beelden en teksten vormen vervolgens de basis voor het design en de opmaak van alle touchpoints. Zo maakt Kega bij het design van de folder een onderscheid tussen de fysieke folder en de digitale folder. Digitale folders worden bijna altijd op een smartphone bekeken en kennen dus geen spreads. Dit heeft bijvoorbeeld invloed op blad vullende headings, maar ook beelden van multibuy acties worden heel anders benaderd.

Circulaire content creatie zorgt voor een soepel proces waarbij ieder touchpoint van Primera optimaal ingezet wordt en tegelijkertijd bijdraagt aan de campagne of het merkbeeld.