DE OPDRACHT
Bakker Bart vroeg Kega de webshop te vernieuwen en een bestelsite te ontwikkelen waar je als klant eenvoudig belegde broodjes, zoete & hartige lekkernijen, traktaties, groepslunches en natuurlijk je brood kunt bestellen. Bij met name belegde broodjes en groepslunch is het uiteraard heel belangrijk dat de klant naar eigen wens beleg kan aanpassen. En dat de bestelsite vooral ‘on the go’ gebruikt gaat worden, maakt mobile first design een must.
DE AANPAK & OPLOSSING
Bij aanvang zijn de gebruikerswensen van de consument én de ondernemer in kaart gebracht, zodat content en ux-design van de site op elkaar afgestemd konden worden. Een nieuwe navigatie en online ‘broodjes configurator’ zijn hier het gevolg van. Voor het eenvoudig bestellen van belegde broodjes is de online ‘broodjes configurator’ geheel vernieuwd en nu dus niet alleen gebruiksvriendelijk voor de consument, maar óók voor de ondernemer.
De bezoekers van de website kunnen eenvoudig hun eigen winkel selecteren, waarna de shop zich aanpast aan de betreffende ondernemer. De winkels hebben hiermee allen een eigen deel van de site gekregen, waar eigen assortiment en bezorgmogelijkheden te zien zijn. Daardoor hebben alle ondernemers de mogelijkheid om ook zelf deel te nemen in de groeiende thuisbezorgmarkt via hun eigen Bakker Bart webshop.