Hoe communiceert Nelson Schoenen met haar medewerkers?
“Nelson Schoenen heeft meer dan 1.000 medewerkers verdeelt over ruim 150 winkels en het hoofdkantoor. De communicatie op het hoofdkantoor verloopt via e-mail of het persoonlijk contact, dit in tegenstelling tot de winkels waar het contact veelal telefonisch is of middels notificaties naar de kassa.”
Wat was de impact van COVID-19 op jullie organisatie?
“Het Coronavirus (COVID-19) raakt Nederland hard. Premier Rutte geeft op do 12 maart een persconferentie. Op dat moment beland je zowel zakelijk als privé redelijk onverwacht in een onzekere en vreemde tijd. Omzetten dalen en veel winkels en bedrijven, zowel binnen als buiten Europa, sluiten de deuren en van overheidshalve worden we beperkt in onze bewegingsvrijheid. Op dat moment is snelle communicatie naar al onze medewerkers van cruciaal belang".
Waarom is snelle communicatie naar medewerkers van cruciaal belang?
“Je wilt iedereen zo goed mogelijk op de hoogte houden, de vele vragen kunnen beantwoorden en waar nodig eventuele zorgen over de continuïteit zoveel mogelijk weg te nemen. Daarnaast dienen de instructies ook duidelijk te zijn. Hoe om te gaan met klantcontact, wat te doen bij ziekte en wat als onverhoopt de deuren toch mochten sluiten. Op dit punt besef je als bedrijf dat het versturen van notificaties naar kassa’s de lading niet meer dekt. De attentiewaarde is laag en je bereikt bij lange na niet alle collega’s".