DIGITAL EXPERIENCES
HUNKEMOLLER
FLAGSHIP STORE

DIGITAL EXPERIENCES HUNKEMOLLER FLAGSHIP STORE

Hunkemöller en Kega verleiden ‘sheroes’ met unieke digital shopping experience

Hunkemöller - Marketing Company of the Year 2017 - wilde met hun prestigieuze nieuwste flagship store in Amsterdam een onuitwisbaar brand statement maken en zich profileren als vooruitstrevende, klantgerichte retailer.

We voorzagen de flagship store van de nieuwste digitale concepten, die er voor zorgen dat elk bezoek een experience is die je wilt delen. Van een eyecatching 85” Social Wall met Instagram feed en selfie cam bij de entree, verleidelijke digital signage content op meerdere schermen in de winkel en de futuristische HKMX Bodyscanner die een 3D scan van de lichaam maakt, tot slimme mobiele checkouts die wachttijden bij het afrekenen minimaliseren.

 

DE OPDRACHT

Creëer een aantal unieke en opvallende, mensgerichte digitale experiences voor de nieuwe Hunkemöller flagship store in de Amsterdamse Kalverstraat, die e-commerce, campaigns, branded & social content naadloos laten samenvloeien.

DE AANPAK / DE OPLOSSING

Voor de unieke Social Wall met selfie cam ontwikkelden we in IntuiFace een touch applicatie, waarin we via het Olapic Earned Content Platform een Instagram feed integreerden, zodat shoppers in één oogopslag kunnen zien wat trending is én zelf hun 15 minutes of fame kunnen claimen, door hun selfie op de immense 85” wall te posten.

De HKMX Bodyscanner kwam tot stand dankzij een partnership met het Amerikaanse Fit3D. Shoppers kunnen hun bodyshape in 3D visualiseren en bijhouden hoe hun shape verandert, bijvoorbeeld als ze weer helemaal bikiniklaar willen worden.

Om te garanderen dat shoppers altijd simpel en snel kunnen afrekenen, ontwikkelden we een mobile POS, waarmee medewerkers via employee iPods op iedere plek in de winkel kunnen afrekenen.

 

 

HET RESULTAAT

  • Hunkemöller profileert zich als innovatieve lifestyle retailer en social brand
  • Concept en uitvoering van meerdere unieke digital en omnichannel experiences;
  • Social + Selfie Wall op 85” touch screen
  • Mobile POS (Quick mobile checkout) op iPods
  • HKMX 3D bodyscanner
  • Digital signage content via meerdere screens

 

Bekijk hieronder het filmpje om het resultaat te zien van de nieuwe Flagshipstore in de Kalverstraat in Amsterdam.

René Spaanderman