Vul onderstaand formulier in en ontvang de white paper download in jouw mailbox.
Hoelang werkt u al met hetzelfde e-commerce platform die standaard een one-size-fits all oplossing aanbied? Alle applicaties werken prima, maar geen een onderdeel is eigenlijk perfect. Er is nog geen enkel platform die alle applicaties aanbiedt voor de beste e-commerce ervaring en dat hoeft ook niet! De vraag naar flexibiliteit en eenvoudige schaalbare systemen neemt toe, waardoor er een nieuwe modulaire benadering tot stand is gekomen genaamd: ‘’Composable Commerce”.
Wat is het?
Als bedrijf in de moderne economie moet je snel kunnen schakelen om alle trends op te volgen. Het schakelen zelf is het probleem niet, maar de techniek is het knelpunt van de meeste organisaties. Managers die verantwoordelijk zijn voor digital commerce moeten zich voorbereiden op een "composable" benadering om te evolueren naar een toekomstbestendige manier van e-commerce. Verschillende grote bedrijven stapten al over op zulke zogeheten MACH-technologie.
Bij composable commerce wordt het commerce domein opgesplitst in afzonderlijk componenten, die bestaan uit microservices die gezamenlijk een business component verzorgen. Gartner noemt deze componenten packaged business capabilities (PBC) en ziet ze als een noodzaak om klaar te zijn voor de toekomst van E-commerce. Voorbeelden van PBC’s zijn de: Checkout, Payment of de Customer support van webpagina’s. In de afbeelding hiernaast ziet u alle voorbeelden van de PBC’s.
Bij dit multichannel systeem is het mogelijk om zelf de beste leveranciers voor een specifiek business vraagstuk te kiezen. Dit betekent dat jouw website niet meer afhankelijk is van één leverancier en dat de verschillende componenten apart te vervangen of aan te passen zijn. In dit modulaire systeem staan de begrippen: flexibiliteit en snelheid centraal.
Voor wie is composable?
Het eerste waar je misschien aan zult denken is dat de afdeling e-commerce hier voordeel uit haalt, maar eigenlijk kan door het gebruik van composable commerce het hele bedrijf sneller schakelen. Stel je voor dat de marketingafdeling op maandagochtend een campagne bedenkt die aanstaande woensdag online moet staan, omdat het voor alleen die specifieke dag relevant is. Composable commerce zorgt ervoor dat jouw onderneming 4x zo snel kan schakelen en dus op tijd de campagne kan releasen. Business en IT worden veel verder en beter losgekoppeld van elkaar. Niet alleen de flexibiliteit is een voordeel, maar ook de kans op fouten wordt kleiner. Omdat het een modulair systeem is en de componenten apart aan te passen separaat live te zetten zijn zorgt het ervoor dat de componenten die er niks mee te maken hebben onaangetast blijven.
Welke toegevoegde waarde heeft Composable voor jou?
Composable Commerce geeft meer flexibiliteit in het releasen van nieuwe updates omdat de front-end en de backend los staan van elkaar kunnen deze ook eenvoudig los van elkaar gereleased worden. Het gaat niet alleen meer om consistente online en offline ervaringen. Commerciële bedrijven worden aan een norm gehouden die verder gaat, een norm die naadloze en verbonden end-to-end klantreizen vereist, over alle touchpoints. Het is nog meer een multi-channel ervaring.Met Composable commerce kunnen Merchants gebruik maken van Packaged Business Capabilities om die klantervaringen te leveren, nu en in de toekomst. Het resultaat: wendbaarheid, flexibiliteit en het vermogen om uw concurrentie te overtreffen.
Kega is voorloper op gebied van Composable commerce. Na verschillende implementaties bij verschillende klanten zorgt Kega ervoor dat bedrijven tot 4x sneller kunnen schakelen. Wilt u meer weten over het technische aspect van composable commerce?
Voor meer informatie over wat Kega voor jou kan betekenen op het gebied van composable commerce
Neem dan contact op via: